Friday, May 1, 2009

في الحلم دايما بفتكر لمسة ايديك

انا كنت كاتبه العنوان ده من فترة ومش فاكرة كتبت ايه تحته
لأني تراجعت ومسحته
اللي خلاني اكتب النهاردة اني حاسة اني اتجننت
انا ما انكرش اني ساعات ببقى مجنونة بس النهاردة زادت
انا النهاردة ضيفت نفسي من الياهو على الهوت ميل وفضلت اتكلم معايا
طيب ايه الجديد ؟
ما انا طول عمري بتكلم مع نفسي
مش عارفة
انا عاوزة ابطل الكلمة دي لما براجع يومياتي دايما تبدأ
مش عارفة وتنتهي محتارة
لالا القاموس عاوز يتعدل
تفتكري، جايز ، حزينة ، ممكن ، إحتمال ، قد يكون
ايه نظرية الإحتمالات اللي انا عايشة فيها دي
بس ما هي منطقية كل حاجة في الدنيا بتخضع لمجموعة احتمالات إما.... أو
جميل الإستطراد ده طيب المشكلة الأساسية
ايه الحكمة اني اكلم نفسي على النت
طيب وايه المشكلة ما انا بكلم نفسي على الورق وفي المراية
وحتى في الشارع دايما المونولوج الداخلي بيني وبين نفسي مستمر
يمكن ده التطور الطبيعي
طيب ايه علاقة الرغي الكتير ده بالعنوان
مافيش لسبب بسيط
العنوان اتكتب في مرة وكان في كلام تحته غالبا خطاب باكي او قصيدة عصماء في الحبيب المجهول
ومسحته
وكتبت اكتشاف الشات الذاتي في مرة والنهاردة بدأت من جزئية القاموس
يعني كلام مش مترابط بس بيعبر عن اللخبطة اللي جوايا
حاسة اني جوة قطر ماشي من غير ما يوقف في محطات
وفي الأخر ها يخبط في الحيط
ونفسي النهاية دي تقرب
غريبة التدوينة دي !! في بالي 3 موضوعات ما كتبتش فيهم
وكتبت في حاجة تانية خالص

No comments: